Odpovědný redaktor: Sobolová Zdeňka PaedDr.

Pište nám!

Čekáme na vaše zprávy, články a nebo komentáře

Své příspěvky posílejte na sobolova@spse.cz

Časopis vychází pod záštitkou ředitele SPŠE a VOŠ Pardubice

Ve dnech 11. - 28. června 2015 se žáci SPŠE Pardubice již podruhé zúčastnili zahraniční praxe, tentokráte ve Valencii. Do města paelly a pomerančů vyrazilo 17 žáků třetích ročníků.
A jaké to je cestovat a pracovat s Erasmem v zahraničí? Na to jsme se zeptali účastníků:
Dne 11. června jsme se sešli brzy ráno na letišti Václava Havla. Bez problémů jsme prošli letištní kontrolou, odbavením a pak už nás čekal tříhodinový let do Valencie. Z letiště jsme pokračovali metrem do centra třetího největšího města ve Španělsku. Vystoupili jsme na zastávce Xativa u vlakového nádraží přímo naproti býčí aréně Colony. Odtud jsme se přesunuli k našemu penzionu Calle de Cádiz 92, kde jsme se po náročné cestě ubytovali. Druhý den jsme navštívili firmy, do kterých jsme byli přiděleni podle předem zaslaných životopisů. Seznámili jsme se s náplní práce ve firmách, poznali nové kolegy a začali jsme plnit zadané úkoly.
První víkend jsme strávili lenošením na pláži a poznáváním krás Valencie. Vypravili jsme se také do Bioparku. V pondělí ráno nám začal první pracovní týden. Někdo pracoval od devíti hodin, někdo od deseti, občas nás čekala
i odpolední směna. Vytvářeli jsme weby, plakáty, vizitky, upravovali fotky
a aktualizovali jsme sociální sítě. Odpoledne jsme chodili k moři. Odpočinek na pláži nám prospíval a pracovní den jsme pak zvládali bez problémů.
Po pracovním týdnu, který utekl velice rychle, přišel na řadu další víkend.
V sobotu jsme podnikli výlet na kole, vypravili jsme se do dvacet kilometrů vzdáleného El Salern, místa proslulého krásnými plážemi a písečnými dunami. Jedinou komplikací hezkého výletu byl defekt na dopravním prostředku, ale opravy se ujali ti nejšikovnější, a tak jsme zhruba za 15 minut mohli pokračovat
v cestě. Podvečer využila většina z nás včetně učitelského sboru k nákupu potravin a suvenýrů.
Na neděli byl naplánován výlet do Albufery, tam vznikl španělský národní pokrm – paella. Výlet podnikla jen hrstka statečných, většina odpočívala po náročném cyklovýletě. Celý den nás provázelo veliké vedro a ostré slunce. Po půlhodině strávené v autobuse jsme se ocitli
v malebném rybářském městečku poblíž Valencie, které je vybudované okolo jezera El Palmar. Projeli jsme se na lodičce, ochutnali paellu a spěchali jsme zpátky do Valencie. Moc jsme si neoddechli a už jsme se připravovali na další výlet. Neděli jsme totiž zakončili romantickou plavbou na katamaránu, užívali jsme si západ slunce a plni energie jsme se těšili na další pracovní týden.
Druhý týden probíhal ve stejném duchu jako první, dopoledne nás čekala práce ve firmách a odpoledne jsme trávili většinou u moře, navštívili jsme také Muzeum moderního umění IVAM a v galerii jsme obdivovali díla španělských mistrů.
V pátek večer byla na programu prezentace naší práce, na kterou se přišel podívat i ředitel školy, Ing. Štěpánek. Po prezentacích jsme se odebrali do nedaleké restaurace na místní specialitu, tapas. Celý večer probíhal
v přátelském duchu a vyvrcholil slavnostním předáním certifikátů o absolvování zahraniční praxe.
V sobotu jsme navštívili valencijskou architektonickou chloubu – Město umění
a věd architekta Calatravy. Prohlédli jsme si oceánografické muzeum, delfíní show, pohráli jsme si v technickém muzeu a zhlédli jsme 3D film s ekologickou tématikou. Poslední den jsme strávili na pláži a pak jsme už jen zběsile balili a uklízeli.
Pobyt ve Valencii byl pro nás velkou zkušenou, zjistili jsme, jak to chodí
v zahraničních firmách a poznali jsme spoustu milých a zajímavých lidí.